«Гарачыя» тэлефонныя лініі
У перыяд падрыхтоўкі і правядзення выпускных экзаменаў арганізавана работа “гарачых” тэлефонных ліній па наступнаму графіку:
Густоўская Аксана Чаславаўна,
дырэктар дзяржаўнай установы адукацыі “Забалацкая базавая школа”
Тэлефон: 8(01716)9 07 43
Гапанькова Галіна Уладзіміраўна,
начальнік упраўлення па адукацыі, спорце і турызме
Тэлефон: 8(01716)76860
+375(29) 7579348
Тэлефон прыёмнай: 8(01716)76633
Факс прыёмнай: 8(01716)76860
“Гарачая тэлефонная лінія” галоўнага ўпраўлення па адукацыі Минскага аблвыканкама
8-(017)-500-42-26
панядзелак – пятніца
з 8.30 да 17.30
абед з 13.00 да 14.00
Письмо Министерства образования Республики Беларусь от 22.03.2021 № 02-01-18/2231/дс
«О новых подходах к итоговой аттестации учащихся».
О новых подходах к итоговой аттестации учащихся
В целях выполнения поручений Президента Республики Беларусь А.Г.Лукашенко по вопросам образования Министерством образования разработаны новые подходы к итоговой аттестации учащихся учреждений общего среднего образования (далее - УОСО).
В IX классе предлагается проводить выпускные экзамены по четырем учебным предметам:
«Белорусский язык» и «Русский язык» - в форме изложения, что позволит проверить уровень сформированности коммуникативных умений и навыков учащихся;
«Математика»- контрольная работа;
«История Беларуси» - в устной форме.
Подходы к проверке экзаменационных работ изменять не планируется.
По результатам итоговой аттестации в IX классе учащиеся получат свидетельство об общем базовом образовании и смогут продолжить обучение в X профильном классе с изучением отдельных учебных предметов на повышенном уровне либо в X базовом классе с изучением всех учебных предметов- на базовом уровне, либо в учреждении профессионально-технического или среднего специального образования.
С учетом мнения педагогов предлагается в профильный класс зачислять учащихся, имеющих средний балл свидетельства об общем базовом образовании не ниже 7 и отметки по профильным предметам не ниже 7 баллов.
РЭКАМЕНДАЦЫІ НАВУЧЭНЦАМ
Экзамены-гэта заўсёды непазбежны і заўсёды вельмі складаны перыяд у жыцці старшакласнікаў. Адны адчуваюць толькі лёгкае хваляванне і ідуць на экзамен, упэўненыя ў поспеху. У іншых выпрабаванні выклікаюць пачуццё трывогі або нават страх.
Як у гэты няпросты перыяд захаваць працаздольнасць, упэўненасць у сабе, як падтрымаць добрую фізічную і псіхалагічную форму?
Падтрымліваць працаздольнасць на належным узроўні вам дапамогуць наступныя правілы:
- Чаргаванне разумовай і фізічнай працы.
- Выкананне фізічных практыкаванняў, сярод якіх перавагу варта аддаваць кулькам, свечцы, стойцы на галаве, т.як гэта спрыяе прытоку крыві да клетак мозгу.
Выкананне нескладанай зарадкі для вачэй праз кожныя 20-30 хвілін заняткаў. Каб вочы адпачылі, выканайце два любых практыкаванні:
- паглядзіце напераменку уверх-уніз (25 секунд), налева–направа (15 секунд);
- напішыце вачыма сваё імя, імя па бацьку, прозвішча;
- напераменку фіксуйце погляд на аддаленым прадмеце (20 секунд), потым на лісце паперы перад сабой (20 секунд);
- намалюйце квадрат, трохвугольнік — спачатку па гадзіннікавай стрэлцы, потым у процілеглы бок.
- Мінімум тэлевізійных перадач! Забыцца пра існаванне смартфона!!
Па-другое, звярніце ўвагу на арганізацыю свайго працоўнага месца. Размяркуеце на працоўным стале ўсе неабходныя прыналежнасці ў зручным для вас парадку. Размясціце на стале і сценах прадметы і малюнкі ў жоўтай або фіялетавай танальнасці, паколькі гэтыя колеры павышаюць інтэлектуальную актыўнасць.
І, нарэшце, складзіце план заняткаў, вызначыце для сябе канкрэтную задачу на кожны дзень, г. зн., што менавіта сёння трэба вывучыць. Чытаючы падручнік, вылучыць галоўныя думкі. Навучыцеся складаць кароткі план адказу асобна на кожнае пытанне. Паўтарайце матэрыял па пытаннях. Працуючы над навучальным матэрыялам, улічвайце асноўныя заканамернасці запамінання:
- Цяжкасць запамінання расце непрапарцыйна аб'ёму. Вялікі ўрывак вучыць больш карысна, чым кароткае выслоўе.
- Пры аднолькавых высілках колькасць запамінальнымі тым больш, чым вышэй ступень разумення.
- Размеркаванае завучванне лепш канцэнтраванага. Лепш вучыць з перапынкамі, чым запар, лепш патроху, чым адразу.
- Больш эфектыўна больш часу траціць на паўтарэнне па памяці, чым на простае шматразовае чытанне.
- Калі працуеце з двума матэрыяламі — вялікіх і паменш, разумна пачынаць з большага.
- У сне чалавек не запамінае, але і не забывае.
МЕТАДЫЧНЫЯ РЭКАМЕНДАЦЫІ па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення